Na takomto záprahu by sa určite rád vozil aj sám Dedo Mráz: mníchovský výrobca nákladných vozidiel vyslal na adventné turné sviatočne vyzdobený truck TGX 18.500 s návesom naloženým darčekmi. Až do 21. decembra bude vianočný kamión navštevovať škôlky, školy, združenia a zariadenia pre ľudí s hendikepom po celom Bavorsku. Túto peknú tradíciu si spoločnosť MAN zachováva už od roku 2005.
Usilovní škriatkovia – učni z učňovského strediska v MAN Truck & Bus – s veľkou dávkou citu pre detail premenili v uplynulých týždňoch červený MAN TGX 18.500 s najväčšou kabínou XXL na tradičný vianočný kamión. Súpravu treba, samozrejme, obliecť do sviatočného trblietavého a svetielkujúceho šatu, o čo sa stará reťaz s LED svetlami. Je dlhá cca 240 metrov a učni ju odborne pripevnili na vozidlo pomocou takmer 300 upínacích pások. Vďaka špeciálnemu podsvieteniu sa rozžiarilo aj logo MAN na maske chladiča. V návese cestujú šikovne schované batérie, ktoré počas jazdy dobíja motor ťahača, čo garantuje sedem hodín nezávislého elektrického napájania vianočného osvetlenia. Sviatočnú náladu prináša aj vianočný výjav na návese – pre zaujímavosť dodajme, že lepiaca fólia s obrazom má plochou takmer 83 m2.
Aby vianočný kamión MAN aj v nepriaznivých poveternostných podmienkach dorazil do cieľa vždy načas a bezpečne, ťahač TGX je vybavený pripojiteľným pohonom kolies prednej nápravy MAN HydroDrive. Stlačením tlačidla sa tak môže zmeniť na vozidlo 4×4, ktoré len tak ľahko nespomalí ani sneh a ľad.
Tohtoročný „záprah“ učni-škriatkovia už koncom novembra hrdo odovzdali Dedom Mrázom (a Babkám Mrázovým), ktorí s ním vyrazili na turné. Do programu sa ako každý rok opäť dobrovoľne zapojilo množstvo zamestnancov spoločnosti MAN, a to už po 13-krát. Turné vianočného kamiónu potrvá do 21. decembra, pričom navštívi vybrané zariadenia pre deti, centrá pre znevýhodnených ľudí aj vianočné trhy po celom Bavorsku. Ako prekvapenie vezie aj potrebný náklad: pre každé dieťa čokoládu a malý darček. „Každoročne je najkrajším zážitkom, keď deti stoja pred veľkým kamiónom a žiaria im očká!“ vyjadril pointu akcie Gerhard Hilbig z oddelenia marketingu v MAN, ktoré turné vianočného kamiónu organizuje.