Európska legislatíva definujúca dĺžky, výšky a hmotnosti nákladných vozidiel sa odlišuje od predpisov v krajinách na iných kontinentoch. MAN však ponúka takú širokú paletu modelov, že môže splniť všetky technické požiadavky a špecifikácie – ako napríklad na Novom Zélande.
Pre jazdné súpravy platia na Novom Zélande takéto limity: maximálna dĺžka 23 metrov, maximálna výška 4,25 m, najväčšia povolená celková hmotnosť 50 ton. Mýto sa platí na základe kombinácie zaťaženia na nápravy, hmotnosti a vzdialenosti, preto trucky majú často viac náprav ako ich náprotivky v Európe. Pozrime si niekoľko typických príkladov.
Štvornápravový ťahač TGX D38
Pokiaľ ide o výkon, MAN TGX s 15,2-litrovým motorom D38 je na 100 % pripravený do náročnej služby. V zmysle spomínaných špecifických predpisov ohľadne hmotnosti a zaťaženia náprav však podvozok dostane na Novom Zélande druhú prednú nápravu. Túto prestavbu robí importérska spoločnosť Penske. Potom má kombinácia ťažného vozidla a prívesu dovedna 9 náprav a „cestný vlak“ povolenú celkovú hmotnosť 50 ton.
Na dlhých trasách po Severnom a Južnom ostrove veľká kabína radu TGX poskytuje vodičovi množstvo priestoru a vysoko kvalitné postele pre plnohodnotný odpočinok. Motor MAN D38 generuje poriadnu trakčnú silu (krútiaci moment dosahuje až 3000 Nm), čo je dôležité pre bezpečnú a ekonomickú jazdu naprieč krajinou, kde sa môže striedať kopcovitý a hornatý terén. Takéto kombinácie vozidiel vidno v diaľkovej doprave aj pri transporte živých zvierat.
Vo firme Kerley Bros Transport Ltd najnovší MAN TGX 35.640 s kabínou XLX prezývajú „Leví kráľ“. Je to ich štvrtý MAN – a prvý s motorom D38. So svojimi vozidlami MAN a súpravami s celkovou hmotnosťou 50 ton prepravujú dobytok na Severnom ostrove. Aj ďalší dopravca – spoločnosť Mainfreight – si zvolil najvýkonnejší MAN TGX 35.640 s plachtovou nadstavbou na ťažnom vozidle aj na prívese. Na Novom Zélande sú v diaľkovej doprave bežné i štvornápravové ťahače. Podobné ako MAN TGX 8×4 firmy Harte Transport Ltd, ktorý poháňa motor s výkonom 540 koní. Pôsobí na Južnom ostrove a nápis Milkman (mliekar) na maske i ešpézetka „4 Milk“ prezradia, že rozváža potraviny.
MAN boduje aj na Novom Zélande
Na novozélandskom trhu sa ročne zaregistruje okolo 3500 nových úžitkových vozidiel s celkovou hmotnosťou nad 10 ton. Svojich importérov tam majú americkí, ázijskí aj európski výrobcovia truckov, takže ponuka je pestrá a dopravcovia majú široké možnosti voľby. Značkám z Ázie patrí zhruba 50-percentný trhový podiel, za nimi nasleduje šesť európskych výrobcov, ktorí majú spolu asi 30 % a o zvyšok sa delia trucky dovezené z USA. Importérom vozidiel MAN na Novom Zélande je americká spoločnosť Penske Commercial Vehicles, ktorá zastupuje mníchovského výrobcu od roku 2013. Vlani tam MAN zaznamenal okolo 110 novo zaregistrovaných vozidiel z modelových radov TGM, TGS a TGX.