Ponuka truckov zo sériovej produkcie do veľkej miery kopíruje potreby nákladnej dopravy, ale napriek tomu mnohé odvetvia dopravného priemyslu si vyžadujú neštandardné vozidlá. Na jar 2019 spoločnosť MAN Truck & Bus spojila svoje aktivity v oblasti individuálnych úprav pod banner MAN Individual.
MAN túto jar zlúčil svoje aktivity v oblasti modifikácii truckov, autobusov a vanov pod MAN Individual (pôvodne robili úpravy špecializované strediská MAN Truck Modification Center, resp. MAN Bus Modification Center). Neštandardné priania zákazníkov sa budú realizovať vo fabrikách v Mníchove, Plauene a vo Wittlichu, resp. v rakúskom Steyri.
Dopyt po špeciálnych modifikáciách v posledných rokoch trvale rastie. Kým v minulosti išlo o zhruba 2000 truckov ročne, tento počet roku 2017 stúpol na 4500 a vlani na cca 6000. Najčastejšie ide o úpravy kabíny, zmeny podvozka alebo prispôsobenie pohonnej sústavy. Čo sa týka kabín, v ponuke MAN Individual sú ploché aj zošikmené strechy, výklenky v streche alebo polovičná kabína na prepravu dlhých materiálov. Objednať si však možno i rôzne prídavné presklenia vrátane zadnej steny pre ovládanie žeriavu priamo z kabíny, sklápacie sedadlá alebo vybavenie pre autoškoly. K dispozícii je tiež kompletný sortiment výbavy pre záchranárske vozidlá, inštalovanie signalizačných zariadení, vysielačiek, tretie sedadlo v kabíne trucku, dajú sa domontovať prídavné odkladacie boxy. Často žiadané je zväčšenie kabíny typu C – ide o zaujímavú prestavbu, pri ktorej sa štandardná zadná stena vymení za lisovaný sklolaminátový dielec a interiér sa tým predĺži približne o 26 centimetrov. Od roku 2018 si zákazníci môžu objednať na podvozok MAN TGS už aj dvojitú štvordverovú kabínu, ktorá bola predtým k dispozícii len z priamo z výroby a iba pre modely z radov TGL a TGM.
Pre potreby sektora komunálnych služieb treba sériové šasi neraz podrobiť veľmi špecifickým úpravám. Niektoré magistráty si objednávajú na kabíne trucku posuvné dvere – kvôli tesnému priestoru v uliciach plných zaparkovaných áut. Ak treba podstatne zväčšiť prepravnú kapacitu dlhších kabín typu L, LX a XL, vyrieši to montáž štvormiestnej lavice namiesto spodného lôžka. Cestujúci na vonkajších sedadlách sú pripútaní trojbodovými pásmi a na prostredných dvoch sú bedrové bezpečnostné pásy.
Pri podvozku sa úpravy sústredia najmä na zmeny rázvoru, skracovanie rámu alebo ohýbanie previsov rámu, inštaláciu ďalších náprav a riadených zadných náprav alebo na posúvanie a úpravy prídavných komponentov rámu. Pre pracovné náradie (napr. kefa a vysávač pri zametacích vozidlách) alebo meracie zariadenia (pri cisternových vozidlách) treba vytvoriť priestor, takže na ráme sa mení umiestnenie skrine s batériami, palivovej nádrže aj zásobníkov na vzduch.
Z produkcie MAN Individual vychádzajú tiež špeciálne upravené alebo kompletne prestavané interiéry autobusov i vanov. V duchnu hesla „nič nie je nemožné“ ponuka obsahuje inovatívne informačno-zábavné systémy, štýlové osvetlenie, konferenčné rozmiestnenie luxusných sedadiel či kresiel so stolíkmi, elegantné kuchynské kútiky… a na vrchole individuálnych riešení sú hotely na kolesách. Popularite sa tešia autobusy z portfólia MAN prestavané pre potreby športovcov – množstvo popredných európskych futbalových klubov včítane Bayernu Mníchov, Borussie Dortmund a Paris Saint-Germain cestuje autokarmi MAN s interiérom upraveným aj na porady pred zápasom a vyhodnotenie výkonu po stretnutí. Perfektné multimediálne vybavenie poskytuje všetko, čo by mužstvo mohlo potrebovať. Zahŕňa špičkové Wi-Fi s vysokorýchlostným mobilným pripojením na internet, server pre digitálne médiá, LCD monitory vzadu, systém ozvučenia s prídavnými reproduktormi a subwoofermi, HDMI prípojku a USB porty.