Spoločnosť Bring zo Žiaru nad Hronom odštartovala nový rok omladením svojho vozidlového parku a 21. januára si prevzala 25 ťahačov MAN TGX 18.500. Trucky v charakteristickej firemnej zelenej farbe budú jazdiť najmä v Škandinávii a tiež v západnej Európe.
V priestoroch 1.DMS vo Zvolene, autorizovaného partnera MAN Truck & Bus Slovakia, si reprezentanti spoločnosti BRING TRUCKING spolu so svojimi vodičmi prevzali viac než dva tucty nových ťahačov TGX. Odtiaľ impozantný konvoj vyrazil do Žiaru nad Hronom, kde firma sídli. Asi netreba zdôrazňovať, že na diaľnici aj v uliciach okresného mesta vzbudila táto paráda zaslúženú pozornosť a obdiv. Vzápätí sa nové ťahače zaradili do každodenného pracovného procesu.
„Ťahačmi, ktoré sme teraz odovzdali, sa dokončil kontrakt na vyše 50 vozidiel podpísaný minulý rok. Ide o trucky z modelového radu TGX Euro 6c s výkonom 500 koní, kabínou XLX a rázvorom 3900 mm. Zákazník si objednal aj moderné asistenčné systémy – odstupový tempomat s novou funkciou stop & go a geotempomat EfficientCruise. Okrem toho spoločnosť Bring má pri konfiguráciách vlastný štandard a preferencie so zameraním na bezpečnosť i komfort vodičov. Špecifickým prvkom, ktorý si objednáva do každého vozidla, je napríklad prístroj na meranie prítomnosti alkoholu v dychu vodiča. Ak je výsledok skúšky pozitívny, riadiaca jednotka zablokuje naštartovanie vozidla,“ povedal Ing. Radoslav Jurča, konateľ MAN Truck & Bus Slovakia.
Zaujímavý je aj pohľad na dlhodobú kooperáciu medzi spoločnosťami BRING TRUCKING a MAN. Opäť hovorí Radoslav Jurča: „Pri príležitosti odovzdávania tejto flotily som si urobil malú štatistiku a dospel som k výsledku, že za päť rokov Bring od nás prevzal už 259 vozidiel. Naša spolupráca sa začala roku 2013 prvou várkou 20 ťahačov pre firmu BLOMQUIST TRUCKING, ktorá bola predchodcom dnešnej spoločnosti. Potom v roku 2014 sme podpísali ďalšiu objednávku a následne v druhom polroku nadviazal na tieto kontrakty BRING TRUCKING. Postupne sme sa spoločne prepracovali k optimálnemu variantu diaľkového ťahača pre ich typ prevádzky a takúto špecifikáciu výbavy berú už tretí rok.“
Konfigurácia najnovšie dodaných truckov MAN potvrdzuje, že zamestnávateľ chce, aby jeho vodiči mali na cestách vysokú úroveň pohodlia a pohody pri práci aj odpočinku. Jeho nové ťahače návesov TGX 18.500 4×2 BLS majú druhú najväčšiu kabínu XLX (stredne vysoká strecha) s maximálnou vnútornou výškou 1940 mm, šírkou 2440 mm a dĺžkou 2280 mm. Nadštandardná je izolácia NORDIC proti chladu, o optimálnu teplotu v interiéri sa podľa potreby postará prídavne teplovzdušné kúrenie alebo automatická klimatizácia. Vodičovo sedadlo luxusnej triedy má vyhrievanie i bedrovú opierku, komfort pri jazde podporuje aj multifunkčný volant, všetky vonkajšie zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Súčasťou výbavy je vyspelý multimediálny systém MAN Media Truck Advanced so 7-palcovým farebným displejom a navigáciou, ale tiež praktický, plne zasúvateľný chladiaci box pod spodným lôžkom. Výbava kabín truckov MAN s logom „bring“ je proste komplexná.
Motor D2676LF51 s výkonom 368 kW/500 k generuje krútiaci moment 2500 Nm v širokom rozsahu otáčok 930 až 1350 min-1. Prevodovka je automatizovaná 12-stupňová MAN TipMatic® so softvérom Profi s retardérom a funkciou EfficientRoll. K hospodárnej prevádzke prispieva tiež balík EfficientLine® 3 s aeropaketom. Hliníková palivová nádrž má objem 710 l, nádrž na AdBlue je 80-litrová.
Ďalšie fakty o kontrakte, ale aj o skúsenostiach s ťahačmi značky MAN, doplnil Ing. Martin Ľupták, generálny riaditeľ spoločnosti BRING TRUCKING: „Tieto vozidlá sme kúpili v rámci obnovy svojho vozidlového parku, v ktorom momentálne prevádzkujeme okolo 300 truckov. Máme aj ďalšie štyri značky, ale teraz už väčšinu tvoria ťahače MAN. A ak nás budú naďalej tak príjemne prekvapovať ako doposiaľ, tak sme si povedali, že naším flotilovým vozidlom pre dvojnápravové ťahače bude MAN. Spolupráca s importérom je výborná, spotreba príjemná aj auto je príjemné. Navyše musím uznať, že jazdené vozidlá sa veľmi dobre predávajú, nie je s nimi žiaden problém.“
V ďalšom kroku spolupráce spoločnosť BRING TRUCKING plánuje otestovať vany z nového radu TGE. Že by uvažovala aj o dodávkových vozidlách z ponuky MAN?