Spoločnosť MAN Truck & Bus oznámila novú cenu svojho elektrického vanu: 53 990 eur. Vďaka tomu sa pri modeli eTGE celkové náklady na vlastníctvo vozidla (TCO) dostávajú na úroveň jeho náprotivku so vznetovým motorom.
Pri debatách o elektrických pohonných systémoch a ich životaschopnosti sa často hovorí aj o tom, že čím viac batérií sa bude vyrábať, tým väčšmi bude klesať ich cena. To isté by teda malo platiť aj o cenách vozidiel. Lenže aby mohol narásť objem výroby, zákazníkovi treba ponúknuť produkt, ktorý obstojí v porovnaní s dieselovým náprotivkom z hľadiska rentabilnosti. Spoločnosť MAN Truck & Bus sa preto rozhodla, že tento začarovaný kruh prelomí, urobí prvý krok a zníži cenu svojho elektrického vanu eTGE. V kombinácii s oveľa nižšími prevádzkovými nákladmi, najmä čo sa týka výdavkov za „palivo“ a údržbu, elektrický model v konečnom dôsledku nestojí o nič viac ako štandardný TGE so vznetovým motorom.
Od konca novembra sa cena modelu TGE 3.140 E zmenila na 53 990 eur. MAN navyše poskytuje viacero atraktívnych možností lízingu s bezproblémovým financovaním šitým na mieru podľa požiadaviek zákazníkov.
Mníchovský výrobca úžitkových vozidiel už uviedol na trh elektrické pohonné systémy pre svoje mestské autobusy a distribučné trucky. Aj eTGE je určený pre segmenty dopravy, ktoré pôsobia v prvom rade v mestách, napríklad kuriérske služby, remeselníci, distribúcia v maloobchode alebo komunálne služby. V takýchto aplikáciách je dojazd elektrického vanu úplne postačujúci. K dispozícii sú pritom viaceré možnosti nabíjania vrátane nabíjačky na striedavý prúd. Najrýchlejším spôsobom nabitia však ostáva rýchlonabíjacia stanica, kde môže batéria dosiahnuť 80 % kapacity už za 45 minút.
Okrem nižších obstarávacích nákladov je komplexná štandardná výbava a osemročná záruka na batérie atraktívnym balíkom, ktorý motivuje zákazníkov, aby urobili odvážny prvý krok do sveta elektrickej mobility. To isté sa, samozrejme, týka aj modelu eTGE Combi, ktorý sa svetu predstavil v októbri 2019 na veľtrhu Busworld Europe v Bruseli. Tento minibus s prepravnou kapacitou 8 cestujúcich je ideálny pre nasadenie tam, kde sú dôležitými prioritami nulové lokálne emisie a nízka hlučnosť.
Aby bol prechod na elektromobilitu čo najplynulejší, ponúka MAN svojim klientom konzultácie s odborníkmi z MAN Transport Solutions, ktorí odpovedia na otázky týkajúce sa plánovania prevádzky, nabíjacej infraštruktúry, spravovania batérie a dlhodobej rentabilnosti.
Technické parametre vozidla: MAN eTGE
Pohonná sústava: synchrónny elektromotor, 1-stupňová prevodovka, maximálny výkon 100 kW, maximálny krútiaci moment 290 Nm, kapacita lítium-iónovej batérie 35,8 kWh. Dojazd podľa metodiky WLTP je 115 km, reálny dojazd v mestskej prevádzke 120 až 140 km. Objem nákladného priestoru 10,7 m3, užitočné zaťaženie cca 1000 kg. Možnosti nabíjania: domáca zásuvka (2,3 kW, cca 15 h), nabíjačka na striedavý prúd (do výkonu 7,2 kW, 5 h 20 min), nabíjačka na jednosmerný prúd (výkon do 40 kW, 45 min). Nabíjacia zástrčka: kombinovaná CCS (Combined Charging System). Štandardná výbava: sedadlo vodiča ComfortPlus, dvojsedadlo pre spolujazdcov, vyhrievané čelné sklo, informačno-relaxačný systém MAN Media Van Navigation, klimatizácia Climatronic, tempomat, zadná kamera, svetlá s technológiou LED, asistent núdzového brzdenia (EBA), aktívny asistent pre jazdu v pruhu, parkovacie snímače vpredu, vzadu aj signalizovanie prekážok po bokoch vozidla, asistent rozbiehania do kopca, korigovanie smeru jazdy pri prudkom nárazovom vetre a automatické prepínanie diaľkových svetiel.