Séria pretekov majstrovstiev Európy truckov 2017 má za sebou tri z deviatich podujatí. V prvej desiatke priebežného poradia je päť pilotov, ktorí štartujú na ťahačoch značky MAN.
Sezóna rýchlych truckov sa začala v polovici mája pod Alpami na okruhu Red Bull Ring v Spielbergu (Rakúsko) a skončí 10. októbra odmávnutím posledného pretekára v španielskej Jarame. Piloti si postupne zmerajú sily na okruhoch v deviatich krajinách, medzi ktorými je po prvýkrát v histórii európskeho šampionátu aj Slovakia Ring.
Teraz majú tímy za sebou prvý vrchol sezóny: preteky Truck Grand Prix na Nürburgringu, ktoré si aj napriek nepriazni počasia prišlo v priebehu víkendu pozrieť 115 000 (!) divákov. Nemeckí fanúšikovia rýchlych truckov očividne nie sú žiadne bábovky, najmä keď o titul sa bijú ich krajania. Celkove je na štartovej listine 28 pilotov, z nich tucet štartuje v celom seriáli, ďalších desať na vybraných podujatiach a zvyšok príležitostne, spravidla na svojich domácich tratiach. Takže v jednotlivých pretekoch súperí na tratiach okolo 20 ťažkotonážnikov, každý s výkonom 1000 až 1200 koní… a tí to vedia parádne roztočiť.

V pretekoch „ťažkej váhy“ dominovali dobrých desať rokov trucky značky MAN. Na špeciále MAN získal Jochen Hahn všetky štyri svoje tituly majstra Európy a napríklad vlani bolo v prvej desiatke konečnej tabuľky ME až šesť jazdcov na vozidlách so siluetou leva na maske chladiča. Fanúšikovia značky MAN si teda pri sledovaní 5-tonových obrov v súbojoch „telo na telo“ rozhodne prídu na svoje aj v tejto sezóne. Majster Európy síce zmenil „dres“, ale značku MAN naďalej vidno na popredných miestach – momentálne poradím mieša najmä mladá Nemka Stephanie Halmová s truckom MAN TGS. Je nielen jednou z mála žien, ktoré sa v ME pustili do drsných súbojov proti chlapom, ale útla blondínka pred dvoma rokmi ako prvá amazonka v histórii stála na stupni víťazov. Potom sa z výnimky stalo pravidlo a aj skúsení borci museli akceptovať, že dáma im bude riadne šliapať na päty, veď vlani skončila na 4. priečke v celkovom poradí. Novú sezónu rozbehla veľkým štýlom a už 5 razy stála na „bedni“ (jedno víťazstvo, 3-krát 2. miesto, 1-krát 3. miesto). Po prvej tretine seriálu jej meno svieti na 2. priečke v tabuľke priebežného poradia.
Po ročnej prestávke sa vrátil do vrcholného športu Antonio Albacete, európsky šampión z rokov 2005, 2006 a 2010 a aktuálne so svojím truckom MAN figuruje na 5. pozícii. Celkove je na tohtoročnej štartovej listine 10 tímov, ktoré bojujú o európske body na vozidlách postavených na báze modelu MAN TGS. Väčšinu z nich uvidíme na okruhu Slovakia Ring (14. – 16. júl), dejisku 4. kola majstrovstiev Európy FIA pretekov truckov.
Poradie ME po 3 kolách
- Adam Lacko (CZ), Freightliner – 142 bodov, 2. Stephanie Halm (D), MAN – 96, 3. Jochen Hahn (D), IVECO – 95, 4. Norbert Kiss (H), Mercedes-Benz – 88, 5. Antonio Albacete (E), MAN – 72, 6. Gerd Körber (D), IVECO – 61, 7. Sascha Lenz (D), MAN – 59, 8. José Rodrigues (P), MAN – 37, 9. André Kursim (D), Mercedes-Benz – 29, 10. Anthony Janiec (F), MAN – 27