Od 1. júna 2018 funguje novootvorené centrum MAN TopUsed na východnom Slovensku.
Pri riešení ďalšieho rozvoja dobre rozbehnutého predaja jazdených vozidiel sa vedenie MAN Trucks & Bus Slovakia rozhodlo vytvoriť pozíciu ďalšieho obchodníka pre značku MAN TopUsed. Nový predajca je zodpovedný za región od Brezna smerom na východ, pričom kanceláriu má v sídle spoločnosti Motor-Car Prešov, ktorá je autorizovaným partnerom značky MAN. V blízkej budúcnosti pred budovou servisu bude mať prešovské centrum TopUsed vlastné priestory, resp. samostatnú parkovaciu/výstavnú plochu pre ponúkané jazdené vozidlá.
„Na pozíciu ďalšieho predajcu sme prijali pána Miroslava Feketeho, ktorý má dlhoročné skúsenosti v našej branži, takže tím predajcov na východnom Slovensku doplní vysoko kvalifikovaný kolega. Samozrejme, že týmto krokom sa chceme priblížiť k zákazníkom, aby nemuseli chodiť kvôli nákupu jazdeného vozidla cez celú republiku do Bratislavy,“ povedal k aktuálnej novinke Ing. Radoslav Jurča, konateľ spoločnosti MAN Truck & Bus Slovakia. „Súčasne chceme zefektívniť aj systém spätných odkúpení, čiže vozidlá predané v tomto regióne bude možné aj vrátiť v tomto regióne.“
Vlani sa na Slovensku minulo zhruba 200 vozidiel z ponuky MAN TopUsed. Tento rok je reálne predať podobné množstvo a keďže kapacita súčasných dvoch predajcov má svojej limity, aj preto sa rozhodol rozšíriť tím o ďalšieho obchodníka. Súčasne sa časť jazdených vozidiel uskladnených v Bratislave presunie do Prešova. Prirodzene, skladba ponúkaných modelov sa prispôsobí dopytu na východnom Slovensku a počíta sa s prílevom záujemcov o jazdené vozidlá aj z Ukrajiny.
Všeobecne platí, že u nás je momentálne najväčší záujem o klasické ťahače s výškou točne 1100 mm s cenou okolo 30 000 eur. Na odbyt idú tiež jazdené stavebné trucky, tých je však v rámci ponuky MAN TopUsed k dispozícii menej a podobné je to s distribučnými modelmi TGL v 12-tonovom segmente
Profil Miroslava Feketeho
MIROSLAV FEKETE (46) je nový predajca značky MAN TopUsed v Prešove s pôsobnosťou pre východné Slovensko. Vo sfére úžitkových vozidiel začal pracovať hneď po skončení vysokej školy – najprv v segmente výroby návesov, resp. predaja návesov aj prívesov a potom ho záujem celkom prirodzene ťahal k ťahačom. A tie patria k jeho profesionálnemu životu posledných 14 rokov – pracoval na pozícii predajcu špeciálnych vozidiel aj nových ťahačov a od roku 2012 mal na starosť jazdené vozidlá u konkurenčnej značky.
„V spoločnosti MAN by som chcel ďalej pokračovať vo sfére jazdených vozidiel. Je to pre mňa výzva, pretože ide o novovytvorené miesto v novej oblasti, kde mám za úlohu rozbehnúť tento segment predaja,“ povedal pre MANmagazine náš nový kolega a na otázku, čím je špecifický predaj jazdených vozidiel, odvetil: „Pri nových vozidlách predajca musí mať prehľad, kedy jeho zákazníci plánujú obnovovať vozidlový park, pričom tieto nákupy sú zväčša pravidelné a plánujú sa v predstihu. Jazdené vozidlá kupuje diametrálne iná klientela – tieto firmy potrebujú vozidlo ihneď, lebo napríklad získali kontrakt na prácu. Predajca musí rýchlo zareagovať a ponúknuť také vozidlo, aké klient hľadá a ak nie je na sklade, treba mu nájsť podobné v európskej databáze a stiahnuť ho zo zahraničia. Zo špeciálnejších modelov sú to najmä ťahače s hydraulikou pod sklápacie návesy. Najväčší záujem je o vozidlá po operatívnom lízingu, ktoré sú trojročné a najazdených majú 300 000 až 400 000 km. Na takéto trucky zákazník môže ešte dostať fabrickú záruku, čo je nesporne plus.“
Držíme palce, aby z nového prešovského centra MAN TopUsed odchádzalo čo najviac spokojných klientov!