„Ľadová“ flotila

MAN podporuje hokejové MS 2017

„Ľadová“ flotila

Reprezentačné mužstvá budú na zápasy počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF 2017 v Nemecku a vo Francúzsku cestovať pohodlne a bezpečne tímovými autobusmi MAN.

Za maskotov tohtoročných majstrovstiev sveta v hokeji vybrali usporiadatelia postavičky Asterixa a Obelixa. Majú zosobňovať motto, že „nič nie je nemožné“ a motivovať tak tímy aj fanúšikov. Ale športovci si predsa len nebudú týchto tvrdošijných Galov brať za vzor vo všetkých oblastiach. Pretože kým oni chodili spravidla pešky, hokejové mužstvá budú na zápasy pohodlne cestovať autokarmi. Na tento účel MAN Truck & Bus pripravil flotilu 20 vozidiel a prvý z tímových autobusov MAN Lion’s Coach už odovzdal Nemeckej hokejovej federácii pre reprezentačné mužstvo Nemecka.

Prvé z 20 vozidiel MAN Lion’s Coach – tímový autobus pre reprezentáciu Nemecka – odovzdal Björn Loose, riaditeľ marketingu spoločnosti MAN Truck & Bus (vpravo), Franzovi Reindlovi, prezidentovi Nemeckej hokejovej federácie (vľavo) a reprezentačnému trénerovi Marcovi Sturmovi (uprostred).

„Máme veľkú radosť, že našimi autobusmi môžeme významne prispieť k úspechu Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF 2017,“ povedal pri tejto príležitosti Björn Loose, riaditeľ marketingu spoločnosti MAN Truck & Bus. „Dynamika, technika a sila sú kľúčové vlastnosti, vďaka ktorým ľadový hokej fascinuje. Tieto charakteristiky skvele pasujú aj k našim úžitkovým vozidlám.“

Flotilu tvoria 4 dvojnápravové modely Lion´s Coach, ktoré merajú 12 000 mm, 6 kratších trojnápravových verzií s dĺžkou 13 260 mm a 10 dlhých trojnápravových autobusov (dĺžka 13 800 mm). Zájazdové autobusy v týchto troch dĺžkových verziách podľa konfigurácie sedadiel poskytujú miesto na sedenie pre 49 až 57 cestujúcich. Všetkých 20 autokarov disponuje klimatizačným zariadením, palubnou kuchynkou a toaletou.

Autokary MAN Lion´s Coach poháňajú common-railové motory s veľkým krútiacim momentom a výkonom 324 kW (440 k) alebo 338 kW (460 k), čo garantuje skutočnú dynamiku jazdy. V súčinnosti s 12-stupňovou automatizovanou prevodovkou MAN TipMatic s asistentom rozbiehania do kopca EasyStart pracujú motory veľmi hospodárne a ekologicky. O bezpečnosť pasažierov sa starajú početné asistenčné systémy, napríklad asistent núdzového brzdenia EBA, asistent jazdy v pruhoch LGS či tempomat regulujúci odstup ACC. Okrem toho niektoré z tímových autobusov sú pre maximálnu efektívnosť prevádzky vybavené aj systémom MAN Attention Guard a topografickým tempomatom MAN Efficient Cruise s funkciou „plachtenia“ MAN Efficient Roll.

Na prvé zápasy, ktorými 5. mája turnaj odštartuje, povezú tímové autobusy reprezentantov Švédska a Ruska v Kolíne nad Rýnom a mužstvá Fínska a Bieloruska v Paríži. Počas nasledujúcich 16 dní sa ukáže, kto bude na ľade rovnako nepremožiteľný, ako Asterix a Obelix.