V Kórei dnes premáva viac než 100 poschodových autobusov postavených na šasi značky MAN – a spokojní cestujúci si vychutnávajú ich priestranný dizajn aj komfortnú výbavu interiéru.
Túto jeseň MAN Truck & Bus Korea dodal spoločnosti Kyung Nam Bus štyri nové double-deckery. „Znamená to, že na kórejských cestách teraz premáva už viac než 100 poschodových autobusov MAN. Ide o veľký úspech, najmä vzhľadom na to, že MAN Lion’s City DD sme na tunajší trh priniesli len v polovici roka 2017,“ hovorí Rudi Kuchta, produktový a obchodný riaditeľ divízie autobusov v spoločnosti MAN Truck & Bus. Okrem kvality a spoľahlivosti autobusov sa na ich popularite podieľa aj veľká prepravná kapacita.
Preplnené autobusy sú v Kórei súčasťou života, hlavne v čase dopravnej špičky. Ale odkedy do prevádzky prišli poschodové autobusy, situácia sa viditeľne zlepšila a cestujúci do svojho cieľa prichádzajú bezpečnejšie a pohodlnejšie. Preto neprekvapuje, že medzi pasažiermi sú tieto autobusy veľkým hitom a mnohí cestujú výlučne už len nimi. „Vylepšený priestor a skvelý výhľad z horného poschodia ľudia privítali podobne ako výbornú vnútornú výbavu – napríklad USB prípojku pri každom sedadle,“ hovorí Max Burger, riaditeľ spoločnosti MAN Truck & Bus Korea.
Spoločnosť Kyung Nam Bus prevádzkuje celkovo 37 autobusov MAN, ktoré využívajú najmä ľudia dochádzajúci do práce. Vozidlá premávajú na linkách medzi centrom Soulu a predmestiami hlavného mesta Južnej Kórey. Keďže časť trasy vedie po diaľnici, kde musia mať cestujúci zapnutý bezpečnostný pás, autobusy majú rovnakú výbavu ako medzimestské typy.
Poschodové autobusy MAN (celkovo 103 vozidiel), ktoré premávajú po kórejských cestách, sú postavené na trojnápravovom šasi MAN RR4 s dĺžkou 13 metrov a karosériou od španielskeho výrobcu UNVI. Šesťvalcové dieselové motory D26 Euro 6 s výkonom 460 k (338 kW) sú spriahnuté s 12-stupňovou prevodovkou MAN TipMatic a spájajú ohľaduplnosť k životnému prostrediu s výkonom, excelentnou ekonomickosťou a maximálnou bezpečnosťou pre cestujúcich aj vodiča. O tú sa starajú prvky ako elektronický brzdový systém EBS, elektronický stabilizačný program ESP alebo asistent pre jazdu v pruhu LGS.
Bezpečnosť bola tiež stredobodom podujatia Safety Event, ktoré spoločnosť MAN Truck & Bus Korea minulý rok zorganizovala v spolupráci s tímom MAN ProfiDrive – ako prvý výrobca, čo niečo také v Južnej Kórei urobil. Cieľom bolo predstaviť povinné bezpečnostné systémy LGSP, ESP i asistenta núdzového brzdenia a zákazníci si ich mohli aj vyskúšať.
„Veľmi nás teší, že sa nám podarilo dosiahnuť métu 100 poschodových vozidiel postavených na šasi značky MAN – je to pre nás jasné potvrdenie spokojnosti cestujúcich aj dopravných operátorov s týmito vozidlami,“ povedal Max Burger, riaditeľ spoločnosti MAN Truck & Bus Korea.