AUTOKAR MAN NASTAVUJE ŠTANDARDY U PROTINOŽCOV

Autobusy

AUTOKAR MAN NASTAVUJE ŠTANDARDY U PROTINOŽCOV

Na austrálske cesty vyrazil nedávno prvý autobus postavený na podvozku MAN, ktorý spĺňa normu Euro 6. Je úplne nový. Najmodernejšie vozidlo sa využíva na dopravu nadšencov zimných športov do lyžiarskej oblasti v Novom Južnom Walese.

Na cestách v Austrálii odnedávna vídať prvý autokar postavený na podvozku MAN, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Zájazdový autobus vyniká množstvom asistenčných systémov a nastavuje nové štandardy z hľadiska bezpečnosti. Spoločnosť Penske Commercial Vehicles, partner MAN Truck & Bus pre predaj vozidiel v Austrálii a na Novom Zélande, spolu s výrobcom karosérií Coach Design dodali autokar firme Cooma Coaches, ktorá poskytuje  dopravné služby v Novom Južnom Walese.

„S týmto ultramoderným autokarom s nízkymi emisiami a so skvelou bezpečnostnou výbavou spoločnosť Cooma Coaches určuje štandardy v diaľkovej doprave v Austrálii. Tešíme sa, že naše vozidlo prispieva k zlepšovaniu kvality ovzdušia a celkovej kvality života v Novom Južnom Walese,“ hovorí Christian Schuf, vedúci predaja autobusov v MAN Truck & Bus Asia Pacific. Emisná trieda Euro 6 ešte viac znižuje prahové hodnoty pre palubnú diagnostiku. „To má za následok ďalšie zredukovanie emisií dusíka v každodennej prevádzke.“

Trojnápravové šasi RR4 CO 26.500 s dĺžkou 14,5 m – základ pre špičkový autokar – je vybavené šesťvalcom s výkonom 368 kW (500 k). Motor Euro 6 je mimoriadne ekonomický i výkonný. „V kombinácii s 12-stupňovou prevodovkou MAN TipMatic a hypoidnou nápravou MAN poskytuje viac než dosť výkonu aj pre najnáročnejšie situácie – autokar dokáže bez problémov zvládnuť cesty do lyžiarskych stredísk v Novom Južnom Walese vrátane značných stúpaní,“ vraví Clint Stoermer, manažér predaja a služieb pre autokary v Penske Commercial Vehicles.

Pôsobivý je tiež fakt, že nový diaľkový autobus kombinuje udržateľnú dopravu s výkonom, výbornou hospodárnosťou a maximálnou bezpečnosťou pre cestujúcich i vodiča, ktorú garantujú systémy ako EBS, ESP a ROP. Autokar je tiež vybavený adaptívnym tempomatom, monitorovaním tlaku vzduchu v pneumatikách, asistentom pre jazdu v pruhu LGS a systémom núdzového brzdenia.

„Pre nás je veľkým úspechom, že sme vstúpili do tohto segmentu trhu v Austrálii s moderným šasi Euro 6 – a hodláme tu hrať priekopnícku rolu. O túto kombináciu podvozka a motora je značný záujem tiež na Taiwane, Novom Zélande aj v Hongkongu,“ dodáva Christian Schuf.