Na austrálske cesty vyrazil nedávno prvý autobus postavený na podvozku MAN, ktorý spĺňa normu Euro 6. Je úplne nový. Najmodernejšie vozidlo sa využíva na dopravu nadšencov zimných športov do lyžiarskej oblasti v Novom Južnom Walese.
Na cestách v Austrálii odnedávna vídať prvý autokar postavený na podvozku MAN, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Zájazdový autobus vyniká množstvom asistenčných systémov a nastavuje nové štandardy z hľadiska bezpečnosti. Spoločnosť Penske Commercial Vehicles, partner MAN Truck & Bus pre predaj vozidiel v Austrálii a na Novom Zélande, spolu s výrobcom karosérií Coach Design dodali autokar firme Cooma Coaches, ktorá poskytuje dopravné služby v Novom Južnom Walese.
„S týmto ultramoderným autokarom s nízkymi emisiami a so skvelou bezpečnostnou výbavou spoločnosť Cooma Coaches určuje štandardy v diaľkovej doprave v Austrálii. Tešíme sa, že naše vozidlo prispieva k zlepšovaniu kvality ovzdušia a celkovej kvality života v Novom Južnom Walese,“ hovorí Christian Schuf, vedúci predaja autobusov v MAN Truck & Bus Asia Pacific. Emisná trieda Euro 6 ešte viac znižuje prahové hodnoty pre palubnú diagnostiku. „To má za následok ďalšie zredukovanie emisií dusíka v každodennej prevádzke.“
Trojnápravové šasi RR4 CO 26.500 s dĺžkou 14,5 m – základ pre špičkový autokar – je vybavené šesťvalcom s výkonom 368 kW (500 k). Motor Euro 6 je mimoriadne ekonomický i výkonný. „V kombinácii s 12-stupňovou prevodovkou MAN TipMatic a hypoidnou nápravou MAN poskytuje viac než dosť výkonu aj pre najnáročnejšie situácie – autokar dokáže bez problémov zvládnuť cesty do lyžiarskych stredísk v Novom Južnom Walese vrátane značných stúpaní,“ vraví Clint Stoermer, manažér predaja a služieb pre autokary v Penske Commercial Vehicles.
Pôsobivý je tiež fakt, že nový diaľkový autobus kombinuje udržateľnú dopravu s výkonom, výbornou hospodárnosťou a maximálnou bezpečnosťou pre cestujúcich i vodiča, ktorú garantujú systémy ako EBS, ESP a ROP. Autokar je tiež vybavený adaptívnym tempomatom, monitorovaním tlaku vzduchu v pneumatikách, asistentom pre jazdu v pruhu LGS a systémom núdzového brzdenia.
„Pre nás je veľkým úspechom, že sme vstúpili do tohto segmentu trhu v Austrálii s moderným šasi Euro 6 – a hodláme tu hrať priekopnícku rolu. O túto kombináciu podvozka a motora je značný záujem tiež na Taiwane, Novom Zélande aj v Hongkongu,“ dodáva Christian Schuf.