Ďalšie verzie modelu TGE s pohonom 4×4

Dodávkové vozidlá

Ďalšie verzie modelu TGE s pohonom 4×4

S novými variantmi v produktovom rade TGE, ktoré si možno odteraz objednať, MAN ponúka individuálne konfigurovateľné vozidlá s pohonom 4×4 s celkovou hmotnosťou v širokom rozsahu 3,0 až 5,5 t celkovej hmotnosti.

Doterajší sortiment podvozkov, dodávok alebo minibusov vo vyhotovení 4×4 doplnili ľahké nákladné vozidlá s celkovou hmotnosťou 5,0 a 5,5 ton, ktoré MAN vyvinul v spolupráci s rakúskym špecialistom Oberaigner. Typickými oblasťami uplatnenia pohonu všetkých kolies v tomto segmente sú napríklad požiarnické a záchranárske vozidlá, sektor komunálnych služieb, stavebný priemysel a dokonca aj off-roadové obytné automobily a minibusy s vysokými požiadavkami na užitočné zaťaženie.

Spoločnou črtou 5,0-tonových a 5,5-tonových vozidiel TGE je systém permanentného pohonu 4×4 s trojhriadeľovou prevodovkou rozdeľujúcou krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v závislosti od zaťaženia (diferenciál Torsen). Ak sa trakcia na jednej náprave zmenší, okamžite automaticky prenesie väčší krútiaci moment na druhú nápravu.

Základom pre prestavbu sú štandardné dodávkové vozidlá TGE aj podvozky TGE s rázvorom 3640 alebo 4490 mm, pohonom zadných kolies so stálym prevodom 4,70 : 1, s dvojmontážou na zadnej náprave a najvýkonnejším 2,0-litrovým dieselovým motorom (130 kW/177 k, krútiaci moment 410 Nm). Na výber je 6-stupňová manuálne ovládaná prevodovka a 8-stupňová automatická prevodovka. Okrem toho dodávkové vozidlá TGE si možno objednať aj s extra širokými pneumatikami „super single“.

Pri prestavbe na pohon všetkých kolies nie je nutné zväčšovať svetlú výšku podvozka, takže nástupná výška ostáva nezmenená. To má výhodu, ak ide napríklad o sanitku alebo minibus. Napriek tomu si zákazník v rámci opcií môže nechať zväčšiť svetlú výšku až o 30 mm. Pritom prestavba len minimálne ovplyvňuje nosnosť – celý systém pohonu všetkých kolies má totiž hmotnosť iba cca 130 kg. Takže napríklad 5,5-tonový model TGE vo vyhotovení šasi s jednoduchou kabínou a krátkym rázvorom má napriek pohonu 4×4 pôsobivé užitočné zaťaženie 3370 kg.

Predchádzajúci sortiment s pohonom všetkých kolies končil v segmente vanov pri celkovej hmotnosti 4,0 tony. S rozšírenou paletou týchto modelov teraz MAN Truck & Bus ponúka zákazníkom pri konfigurovaní optimálneho vozidla ešte väčší výber pre ich špecifické potreby. Aj v päťtonových, respektíve päť a pol tonových modeloch je použitý inteligentný systém, ktorý za 0,084 sekundy automaticky zareaguje na stratu trakcie a vozidlo s pohonom  predných kolies sa zmení na 4×4.